Sep 032009

ΔΟΛΟΜΙΤΕΣ

TORRE PICCOLA DI FALZAREGO (2480μ.)

South Arete (Comici-Del Torso-Varale)

Η μετεωρολογική υπηρεσία προέβλεπε καλό καιρό μέχρι το μεσημέρι αλλά το απόγευμα βροχές στην κοιλάδα και χιόνια στα γύρω βουνά πάνω από τα 3000 μέτρα.

Δέκα ημέρες στην Cortina, οι προγνώσεις για τον καιρό πάντα έπεφταν έξω για λίγες ώρες και η βροχή ερχόταν αργά το βράδυ, ανεξάρτητα από ό,τι είχε προβλεφθεί.Παρ’ Falzareggo1όλα αυτά δεν θέλαμε να διακινδυνεύσουμε να μπούμε σε μία μεγάλη διαδρομή, φοβούμενοι ότι μια γρήγορη αλλαγή του καιρού, κάτι καθόλου απίθανο για τις Άλπεις, θα μας εγκλώβιζε πάνω στην ορθοπλαγιά.

Έτσι, αποφασίσαμε να κάνουμε μια μικρή σχετικά διαδρομή με εύκολη πρόσβαση, στο Falzarego tower, την Comici-Del Torso-Varale δυσκολίας V- με υψομετρική διαφορά 210 μέτρα. Αφήσαμε το αυτοκίνητο στο parking του εστιατορίου Strobel  λίγο πριν το Falzarego pass και πήραμε το μονοπάτι που θα μας οδηγούσε στη βάση της διαδρομής, στη βόρεια πλευρά του πύργου.

Αφού περάσαμε δίπλα από τα ερείπια ενός μισοκατεστραμμένου φυλακίου του ιταλικού στρατού από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, είδαμε δύο ακόμα σχοινοσυντροφιές να ανοίγουν τα σχοινιά τους για να σκαρφαλώσουν στην ίδια διαδρομή. Επιπλέον, δύο αναρριχητές σκαρφάλωναν ήδη στη δεύτερη σχοινιά της διαδρομής.

Φορέσαμε τα μπωντριέ και τακτοποιήσαμε τα σχοινιά και τα υλικά όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε, για να ξεκινήσουμε πριν τους τέσσερις άγγλους που ακόμα διάβαζαν το σκίτσο της διαδρομής.

Δεν ήθελα να ξεκινήσω μπροστά τους αφού είχαν ήδη ανοίξει τα σχοινιά, οπότε άρχισα να σκαρφαλώνω λίγα μέτρα πιο δεξιά. Ήταν μία μικρή  παραλλαγή έτσι ώστε να μπω κανονικά στην διαδρομή μετά από περίπου δέκα μέτρα.

Ανέβαινα ψάχνοντας τον πιο εύκολο δρόμο που θα με οδηγούσε στην διαδρομή που είχαμε επιλέξει να σκαρφαλώσουμε σήμερα. Μετά από λίγα μέτρα σε σπασμένα και σαθρά βράχια και μία τραβέρσα, έκανα ρελέ σε ένα μικρό πατάρι ακριβώς δίπλα από το δίεδρο που ήταν και η φυσική γραμμή της διαδρομής. Ευτυχώς οι άγγλοι δεν είχαν ξεκινήσει ακόμα.

Falzareggo3

Σε λίγο είχε ανέβει και η Βίκυ στο ρελέ και κοιτάζαμε μαζί το σκίτσο της διαδρομής.

Η επόμενη σχοινιά ήταν μέσα σε ένα ανοιχτό δίεδρο δυσκολίας V- με δύο καρφιά ως ενδιάμεσες ασφάλειες. Ανέβηκα όσο πιο γρήγορα μπορούσα μέχρι το επόμενο ρελέ προσέχοντας να μη ρίξω πέτρες κάτω. Η διαδρομή έχει αρκετά σαθρά βράχια. Στο ρελέ πρόλαβα την πρώτη παρέα που σκαρφάλωνε, ένα ζευγάρι γερμανών. Στριμωχτήκαμε λίγο και περίμενα να φύγουν για να ανέβει και η Βίκυ. Ταυτόχρονα ξεκινούσαν και οι άγγλοι. Συνωστισμός!!

Η τρίτη σχοινιά ήταν μία σχισμή που τέλειωνε σε μία μικρή σπηλιά. Για το ρελέ έπρεπε να χρησιμοποιήσεις ένα παλιό καρφί στην οροφή της σπηλιάς. Αμφιβάλλω αν θα άντεχε πτώση!!

Στην συνέχεια, σκαρφαλώσαμε σε ένα τοίχο με το πιο περίεργο πέρασμα της διαδρομής. Ξεκινούσε με ένα λείο τοίχο και μία σχισμή αλλά έκρυβε στα αριστερά μία σωτήρια χούφτα! Σε αυτό το σημείο, οι άγγλοι που ακολουθούσαν, υποχώρησαν αφού απέτυχαν να βρουν το «κλειδί» της σκοινιάς.

Μετά, στριμωχτήκαμε σε μία σεμινέ 7 μέτρων IV+ και επιτέλους, το ρελέ…

Μέχρι την κορυφή, έπρεπε να ακολουθήσουμε μια κόψη IV βαθμού με θέα στην κοιλάδα και στις γύρω κορυφές. Αριστερά και δεξιά μας υπήρχε χάος βάθους 150 μέτρων!!

Επιτέλους, βρισκόμαστε στην κορυφή. Μην φανταστείτε τίποτα το ιδιαίτερο. Ένα μικρό πατάρι που χωράνε μόλις 5-6 άτομα. Ο καιρός παρά τις αντίθετες προβλέψεις, ήταν ακόμα καλός. Ο ήλιος ήταν ακόμα ψηλά και σύννεφα δεν υπήρχαν πουθενά.

Falzareggo5

Ξεκίνησε η αναζήτηση των ραπέλ. Λίγα μέτρα πιο χαμηλά, στην αντίθετη πλευρά από αυτή που ανεβήκαμε, υπήρχαν δύο μεγάλες σιδερόβεργες καρφωμένες στο βράχο. Για να τις φτάσουμε, έπρεπε να κάνουμε ένα μικρό ραπέλ 15 μέτρων μέχρι εκεί. Ασφαλιστήκαμε,  ξεμπερδέψαμε τα σχοινιά και τα ξαναρίξαμε.

Με ένα ραπέλ 25 μέτρων, κατεβήκαμε μέχρι το πατάρι ανάμεσα σε δύο πύργους. Από εκεί, μπήκαμε σε ένα απότομο και στενό φαράγγι. Με προσεκτική καταρρίχηση σε γλυμμένα βράχια με τοπικά περάσματα III βαθμού, βγήκαμε στην κορυφή μίας σάρας. Από εκεί, είδαμε αρκετά πιο χαμηλά, το μονοπάτι που είχαμε ανέβει το πρωί. Κατηφορίσαμε με προσοχή την απότομη σάρα μέχρι το μονοπάτι και σε λίγο βρισκόμασταν στο αυτοκίνητό μας.

Ευτυχώς, οι προγνώσεις και πάλι απέτυχαν. Ο καιρός ήταν ακόμα πολύ καλός, είχαμε ολοκληρώσει τη διαδρομή με ασφάλεια και προλαβαίναμε να το γιορτάσουμε με μπόλικη μπύρα και πορτοκαλάδα.

Σημ.Η διαδρομή Comici-Del Torso-Varale βρίσκεται στον μικρό πύργο του Falzarego(2493m). Eχει υψομετρική διαφορά 210 μ. και ανάπτυγμα 230μ. Η δυσκολία της είναι IV έως V-. Πρωτοσκαρφαλώθηκε στις 10 Αυγούστου 1934.

2 Responses to “Torre piccola di Falzarego South Arete V- 210μ. (15 Ιουλίου 2005)”

1. Γειά σας webmaster και η υπόλοιπη οικογένεια.
    Γιατί σας παρακαλώ μας φτιάχνετε με ένα σωρό διαδρομές και ταξίδια και όταν τα ανοίγουμε βρίσκουμε μέσα μόνο μπλα=μπλα και καθόλου φώτο; Ε, γιατί;
    Γρήγορα να διορθωθεί.

2. Ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιο, pankan. Έχεις απόλυτο δίκιο!!
    Ήδη προσθέσαμε λίγες φωτογραφίες σε αυτό το post και σιγά σιγά θα εμπλουτίσουμε όλα τα κείμενα, καθώς και το photo album.
    Η αργοπορία οφείλεται στο ότι πολλές από τις φωτογραφίες είναι σε slides και όχι σε ηλεκτρονική μορφή.
    Επισκεφτείτε μας πάλι και ελπίζουμε ότι δεν θα σας απογοητεύσουμε…